steven braakmanBlog door Steven Braakman - Senior Advisor, business Developer (NEO BV)

NEO richt zich op het leveren van actuele en betrouwbare geo-informatie, zodat organisaties geofutureproof zijn. 

De snel veranderende inrichting en infrastructuur in Nederland en onze veranderende klimaat- en weersomstandigheden vereisen dat we goede keuzes maken. Hoe ontwikkelen en onderhouden we onze leefomgeving en onze infrastructuur duurzaam en betaalbaar? Geo-informatie speelt hierbij een belangrijke rol. Het gebruik van geo-informatie en technologie is gemeengoed geworden in onze huidige maatschappij en bepalend voor het succes van onze keuzes. Met actuele informatie kan beter en goedkoper worden gehandhaafd en sneller en efficiënter worden geanticipeerd op nieuwe situaties. Denk bijvoorbeeld aan het monitoren van sanering van asbestdaken, zonnepanelen, bomen en vegetatie, gebouwen, leidingen, landbouwpercelen, etc.

Lees verder op onze: Infratech 2019 Blog pagina!!

Jasper Neef ImagemBlog door Jasper Neef - Marketing Communications Specialist (IMAGEM)

De hoeveelheid data in de wereld blijft maar toenemen, dit brengt tal van vragen/problemen met zich mee maar ook oplossingen. Door al deze data te gebruiken en te combineren kan er een real-time beeld worden gecreëerd van de huidige situatie zoals die nu is. We beschikken over de meeste actuele en juiste informatie door gebruik van allerlei technologische oplossingen en hiermee kan een kopie van de werkelijkheid worden gemaakt – de ‘Smart Digital Reality’. 

Door elk type data te fuseren in een nieuwe digitale realiteit, zijn we in staat de kloof tussen de statische en dynamische wereld te overbruggen” aldus Mladen Stojic, president van Hexagon Geospatial. Met ons webbased-platform kunnen we u en uw klanten een nieuwe digitale realiteit bieden, voor elke gebruiker of dit nou op kantoor of in het veld is. Onze visie is dan ook om oplossingen voor locatie-intelligentie te leveren die slim zijn en waarmee u nu kunt handelen, in realtime. 

Lees verder op onze: Infratech 2019 Blog pagina!!

In de periode van 2 oktober tot 7 november 2018 hebben 41 bedrijven meegedaan aan het jaarlijkse geo-branche onderzoek van GeoBusiness Nederland.

Geobusiness IG 2018 V3

Dit onderzoek laat zien dat de sector in 2018 minder hard groeit. De omzet groeit minder hard en er is minder behoefte aan nieuwe medewerkers in vergelijking met hetzelfde onderzoek in 2017. Echter, de behoefte aan nieuw personeel is nog steeds groot: 68% van de bedrijven is op zoek naar nieuwe medewerkers.

De grootste groei wordt verwacht in de sectoren infrastructuur, energie en bouw en dan met name in de business to business (b2b) markt. 

Lees meer over het marktonderzoek en bekijk de infographic!

Op dinsdag 21 november 2018 is de GeoBuzz 2018 spetterend van start gegaan.

Onder leiding van dagvoorzitter Douwe Blanksma zorgden Erik Jan van Kempen (Programma DG Omgevingswet BZK), Wouter Brokx (Directeur IMAGEM) en Marcel Creemers (Digi information expert) met inspirerende keynotes voor een schitterende opening van het programma. 

Raymon Hanssen (TU Delft en NCG) lanceerde de nieuwe actuele bodemdalingskaart van Nederland - een presentatie die ook aandacht kreeg van de landelijke pers.

Verder waren er nog veel goede presentaties, een mooie beursvloer met heel veel BUZZ.20181121GeoBuzz

image.png

Blog door Bart Verhoeven - Marketing Manager (Cyclomedia)

Naast de bekende 360 graden panoramafoto’s en luchtfoto’s wordt er in 2019 ook landsdekkend LiDAR ingewonnen door CycloMedia. Op basis hiervan wordt een driedimensionale puntenwolk gecreëerd. De combinatie van panorama foto’s, luchtfoto’s en puntenwolken van heel Nederland geeft u online een zeer nauwkeurig beeld van een specifieke locatie in de buitenruimte. Hierdoor hoeft u bij veel van de dagelijkse werkzaamheden niet meer te schouwen op locatie. 

Lees verder op onze: Infratech 2019 Blog pagina!!