GeoBusiness Nederland is de branchevereniging voor bedrijven die werken met geo-informatie. De vereniging telt ruim 90 leden en vertegenwoordigt daarmee ruim 50% van de bedrijven actief in de sector. De dagelijkse organisatie is in handen van een professioneel bureau. De vereniging wordt geleid door een bestuur dat bestaat uit leden die bedrijven uit verschillende geledingen van de sector vertegenwoordigen. Leden van GeoBusiness Nederland kunnen een actieve bijdrage leveren door deel te nemen aan een van de thematische werkgroepen: het Innovatie Lab, een van de Platformen of de Special Interest Groups (SIG's).

Bekijk het overzicht van de thematische werkgroepen.

GeoBusiness Nederland is op 22 november 2007 officieel van start gegaan na een fusie van het bedrijvenplatform geo-informatie (BGI) en de Vereniging voor Nederlandse Geodesie (VNBG). Het BGI behartigde al sinds halverwege de jaren negentig de belangen van private partijen in de geo-informatiesector. De VNBG was de vereniging voor landmeetkundige bedrijven en geodesie.

Leden van GeoBusiness Nederland maken deel uit van een geweldig netwerk van bedrijven actief op het gebeid van geo-informatie en –technologie. Dit netwerk zorgt ervoor dat kennis en ervaringen worden uitgewisseld. GeoBusiness geeft haar leden een ingang bij beleidsmakers en politici die hiermee invloed kunnen uitoefenen op nationale en internationale beleidsafspraken.

Welke bedrijven zijn lid van GeoBusiness Nederland?

Bedrijven die producten en/of diensten leveren op het gebied van geo-informatie, of die actief gebruiker zijn van geo-informatie zijn lid van GeoBusiness Nederland. Dit zijn onder meer: ingenieursbureaus, adviesbureaus, landmeetkundige bureaus, dataleveranciers, datadienstverleners, systeembouwers, webbouwers, milieuadviesbureaus en softwareleveranciers.

Bekijk het overzicht en introductie van de leden.